Général

Modérateurs : Benoit, Moderateurs

By StephanieCHExpress
Bonjour à tous,

Une étude démontre qu’il manque de truck stop au Canada.

Qu’en pensez-vous ?

Study Highlights Lack of Truck Stops in Canada

Posted: Feb 8, 2013 11:23 AM | Last Updated: Feb 8, 2013 11:23 AM
OTTAWA — Results from a Transport Canada study on rest stops in Canada is pointing to what many drivers and companies already know: there isn't that many, service is lacking, and security and safety is a concern.

The study, titled Rest Area Research Project, was prepared by Polytechnique Montreal in consultation with the Canadian Trucking Alliance (CTA). The lack of rest stops, CTA noted, affects driver behaviour and can cause drivers to run over their allowable hours-of-service.

Over 60 percent of truck drivers surveyed said they routinely have trouble finding parking or places to rest while operating in Canada. An overwhelming majority said that facilities and basic amentities are lacking from public rest areas and service centres across the country.

Northern Ontario, Southern B.C., stretches of Alberta, and most large urban areas were the geographical locations cited as the worst areas.

Forty-nine percent of drivers reported going beyond their planned location to find parking, sometimes causing them to go over their available driving hours. Drivers, CTA noted, indicated they wanted more flexibility on regulations when they can't find parking. Forty-two percent of drivers said they have been told by an enforcement officer to move from a non-designated parking space.

In total, 88 percent of drivers surveyed said there are not enough rest areas, roadside pullouts and turnouts, or safe havens to safely perform inspections.

"The most popular ad-hoc parking locations," CTA said, "are industrial properties, followed by shopping mall parking lots, vacant lots, roadside pullouts and weigh stations."

Service Lacking
The majority of drivers reported that telephones, washrooms, adequate lighting and drinking water are lacking. They cited a need for more public centres equipped with cell phone service in remote areas, food service, showers and Internet. Over 40 percent of drivers also report that the operability of card lock outlets was unacceptable.

Eighty-seven per cent of drivers say they are willing to pay for showers, but not parking unless there is better security at the location (28 percent). Seventy percent of drivers say they will pay up to $30 per night for the services.

Problem to Worsen
As truck traffic flows and general demand in trucking operations increases, the problem is only to get worse, according to a supplementary Transport Canada report titled Environmental Scan of Truck Stop Needs at Rest Areas. Add to that increases in truck sizes — LCVs (long combination vehicles) — which have decreased the amount of available space.

The report recommended the following strategies:

• Construction of additional truck parking spaces, where needed and financially feasible;

• The development of national-level guidelines for the spacing and design of public truck parking facilities;

• The use of ITS technologies to provide real-time information about the location and availability of truck parking spaces;

• Development of public-private partnerships to share or reduce facility construction and maintenance costs, as well as cost-effective options to redesign and rehabilitate existing facilities;

• Addressing truck stop and driver security concerns.

Source : http://www.todaystrucking.com/study-hig ... -in-canada

:hello:
By Yasmine
En effet, pas juste de trucks stops qu'il manque, de service en général pour les camionneurs, je trouve que c'est l'horreur!. Pas assez de rest areas OUVERTS, d'endroits pour se coller tranquille quand tu es fini et que tu vois de viaducs imaginaires, pas assez de restos/truck stops pour aller manger etc... Des routes à une seule voie avec circulation à deux sens non séparé etc. etc. La transcanadienne fait dur en TA. En Ontario, seule la 401 est bien desservie. La 17 et le reste... ouf! T'es mieux de planifier tes arrêts et de bien spotter les flyings J cachés au fond d'une cour et sans service (bien des compagnies qui font du US ne permettent que de fueller là)... Et pas intérêt à rester pris, ça nous est arrivé, pas de cell qui rentre, le towing finalement rejoint grace à l'aide de qqun n est jamais venu malgré sa promesse... Une chance qu on a reussi à sortir avec un peu d imagination et les chaines.
By TruckerPat
Une des recommandations étant la construction de nouveaux Truck Stop, on n'en mène pas large au Québec après avoir perdu le Flying J de Vaudreuil-Dorion... Oui il y a le Pipeline Ultramar qui est propre mais qui offre une fraction du stationnement du Flying J. Il y a l'ouverture du Petro T a Kahnawake mais quoique le bâtiment soit très bien, les toilettes et les douches sentent le souffre et l'eau n'est pas potable. Beaucoup de stationnement mais pas égalisé, c'est plein de trou et une voiture peu y rester pris. Tout ca pour dire que ça sur au Québec, côté Truck Stop.

Je vous encourage a lire en détail l'étude que Stéphanie a publié, c'est noté ressent et important de le comprendre pour pouvoir en parler davantage.

Par contre je poserais la question suivante au Trucker Québécois : A quel endroit un Truck Stop de qualité serait profitable au Québec?
By 242
En effet,les truck stop au Canada,a part la 401,ca fait dur...Des pedleurs d'huile à chauffage qui ont mit une pompe à fuel et une békosse chimique sur leur terrain,c'est ça un truck stop canadien...Ça va avec le reste des infrastructures,pas de routes,pas de cell qui rentre....Quand on pense qu'un simple orignal sur la 17 passer Thunderbay,peut fermer le SEUL lien routier est-ouest de notre beau pays.Je suis content de pas avoir de dossier criminel et de faire du U.S.!
By zenne
StephanieCHExpress a écrit :Bonjour à tous, IL NE MANQUE PAS DE TRUCK STOP..IL N Y EN A PAS UN ..C EST TERRIBLE QUELQUES UN ICI ET LA...COMPRÉHENSIBLE 30 MILLIONS POPULATION 300 AUX STATES..DONCCC...

Une étude démontre qu’il manque de truck stop au Canada.

Qu’en pensez-vous ?

Study Highlights Lack of Truck Stops in Canada

Posted: Feb 8, 2013 11:23 AM | Last Updated: Feb 8, 2013 11:23 AM
OTTAWA — Results from a Transport Canada study on rest stops in Canada is pointing to what many drivers and companies already know: there isn't that many, service is lacking, and security and safety is a concern.

The study, titled Rest Area Research Project, was prepared by Polytechnique Montreal in consultation with the Canadian Trucking Alliance (CTA). The lack of rest stops, CTA noted, affects driver behaviour and can cause drivers to run over their allowable hours-of-service.

Over 60 percent of truck drivers surveyed said they routinely have trouble finding parking or places to rest while operating in Canada. An overwhelming majority said that facilities and basic amentities are lacking from public rest areas and service centres across the country.

Northern Ontario, Southern B.C., stretches of Alberta, and most large urban areas were the geographical locations cited as the worst areas.

Forty-nine percent of drivers reported going beyond their planned location to find parking, sometimes causing them to go over their available driving hours. Drivers, CTA noted, indicated they wanted more flexibility on regulations when they can't find parking. Forty-two percent of drivers said they have been told by an enforcement officer to move from a non-designated parking space.

In total, 88 percent of drivers surveyed said there are not enough rest areas, roadside pullouts and turnouts, or safe havens to safely perform inspections.

"The most popular ad-hoc parking locations," CTA said, "are industrial properties, followed by shopping mall parking lots, vacant lots, roadside pullouts and weigh stations."

Service Lacking
The majority of drivers reported that telephones, washrooms, adequate lighting and drinking water are lacking. They cited a need for more public centres equipped with cell phone service in remote areas, food service, showers and Internet. Over 40 percent of drivers also report that the operability of card lock outlets was unacceptable.

Eighty-seven per cent of drivers say they are willing to pay for showers, but not parking unless there is better security at the location (28 percent). Seventy percent of drivers say they will pay up to $30 per night for the services.

Problem to Worsen
As truck traffic flows and general demand in trucking operations increases, the problem is only to get worse, according to a supplementary Transport Canada report titled Environmental Scan of Truck Stop Needs at Rest Areas. Add to that increases in truck sizes — LCVs (long combination vehicles) — which have decreased the amount of available space.

The report recommended the following strategies:

• Construction of additional truck parking spaces, where needed and financially feasible;

• The development of national-level guidelines for the spacing and design of public truck parking facilities;

• The use of ITS technologies to provide real-time information about the location and availability of truck parking spaces;

• Development of public-private partnerships to share or reduce facility construction and maintenance costs, as well as cost-effective options to redesign and rehabilitate existing facilities;

• Addressing truck stop and driver security concerns.

Source : http://www.todaystrucking.com/study-hig ... -in-canada

:hello:
By laroute
J'ai traversé , jusqu'à Calgary la semaine passe , fini ,je retourne sur le US . Avec une carte de fuel ( Fleet one),ammenes toi des bidons ! Pas de quoi fueller ou manger ! Surtout l'Ontario , ta hâte d'arriver à Kapuskasing.
By Nelly Dv
J'ai faite des recherches pour 'ouvrir' un truck stop, avec plein de services, faut avoir une méga banque qui vas vouloir vous ''backer'' car c'est un investissement de 3 millions et + ! pas tout le monde qui on des 'couilles d'or'' !!!

-- Sam 6 Avr 2013 00:53 --

J'ai faite des recherches pour 'ouvrir' un truck stop, avec plein de services, faut avoir une méga banque qui vas vouloir vous ''backer'' car c'est un investissement de 3 millions et + ! pas tout le monde qui on des 'couilles d'or'' !!! alors finalement j'ai laissé faire !!
By drstrangelove
en quoi est-ce payant d'ouvrir un truck stop de nos jours, les chauffeurs ont tous leur frigidaire et leur micro-ondes. Ils ne fuel pas, scrap le stationnement et mangent dans leurs trucks...
By RageTrucker
drstrangelove a écrit :... scrap le stationnement et mangent dans leurs trucks...
L'été c plus pire, ca tous infecté de la pisse et c'est assez répugnant qu'on met nos pied sur la flac de pisse sècher dans le parking... Ça contamine sur le tapis dans le truck.. :-/
By RONA
RageTrucker a écrit :
drstrangelove a écrit :... scrap le stationnement et mangent dans leurs trucks...
L'été c plus pire, ca tous infecté de la pisse et c'est assez répugnant qu'on met nos pied sur la flac de pisse sècher dans le parking... Ça contamine sur le tapis dans le truck.. :-/
Moi être propriétaire d'un truckstop remplit de colons qui sont trop paresseux pour marcher jusqu'aux toilettes pour faire leur affaire, voir mon parking inondé de pisse. Même que c'est plus propre dans une ferme souvent. Je te fermerais ça tout de suite. En passant, proche de mon terminal, il y avait un shell ordinaire avec un Mcdo qui offrait une douzaine de place pour les trucks. Un moment donné, le proprio s'est fait installé des blocs de ciment pour condamner ses places là pour la simple raison qu'il avait marre de voir des colons pisser à répétition sur son terrain. Il est finalement revenu sur sa décision en voyant son chiffre d'affaire baisser. Mais au final, je comprends qu'on aie des truckstops de ******** (littérallement) à voir l'attitude de la majorité des camionneurs.

L'autre affaire, juste stationner un Train-Routier à quelque part, ne serait ce que pour prendre un lunch, c'est mission impossible.
By jayffe71
Pas compliquer...je travais chez TRanswest....et j'aime 100 fois mieux aller a Washington STate que de faire un Ouest-canadien justement a cause de la pietre qualité des truckstop et aussi ca coute plus cher $$$$

-- Sam 18 Mai 2013 20:05 --

Pas compliquer...je travais chez TRanswest....et j'aime 100 fois mieux aller a Washington STate que de faire un Ouest-canadien justement a cause de la pietre qualité des truckstop et aussi ca coute plus cher $$$$
Dernière modification par jayffe71 le sam. 18 mai 2013 20:05, modifié 1 fois.
By laroute
C 'est quand je vois des litres de pisses garoches m,'importe ou ! Les ramasserai tu si t'étais préposé au Flying ,moi non!
J'ai vu un team de crottes du Texas vidés leur gallon de pisses direct en avant des pompes de chaque côté du truck ,devant tout le monde ! Ou aller pisser dans un petro ( tu te laves les mains ,après ) Ben ,le gars à côté ,lui il considère qu' qu'il pisse de l'eau de source ( je me retrouve derrière lui au buffet ) qu'est ce tu penses que j'ai fait .
By Benoit
laroute a écrit :C 'est quand je vois des litres de pisses garoches m,'importe ou ! Les ramasserai tu si t'étais préposé au Flying ,moi non!
J'ai vu un team de crottes du Texas vidés leur gallon de pisses direct en avant des pompes de chaque côté du truck ,devant tout le monde ! Ou aller pisser dans un petro ( tu te laves les mains ,après ) Ben ,le gars à côté ,lui il considère qu' qu'il pisse de l'eau de source ( je me retrouve derrière lui au buffet ) qu'est ce tu penses que j'ai fait .

tu t'es pas licher les doigts j'espere :mdr3: :mdr3: :mdr3:
By Wils
Je crois qu'une parti du problème est le log book canayen qui en permet beaucoup plus... entre un 10 heures d'arrêts obligatoire au US et un 8 ou un 10(fractionnable) au canada. Si tu triche un ti-peu, y te reste plus grand chose pour prendre le temps de manger au resto et te doucher.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]