Général

Modérateurs : Benoit, Moderateurs

Avatar de l’utilisateur
By West-Riste
#34141
Quebec TDG tanker reg requiring EOBRs, speed limiters, takes effect
08/14/2006
QUEBEC CITY -- Starting tomorrow, any tank truck hauling dangerous goods in Quebec will have to be equipped with either electronic stability control, an onboard recorder system, or have its speed limited at 100 km/h.
As first reported last year by Today's Trucking's sister publication Transport Routier, under Article 40, a tank truck assembled on or after August 15, 2006 will have to be equipped with one of the following systems:

A driver monitoring system that records significant speed variations and related data in real-time; or an electronic system for dynamic stabilization to assist the driver during a critical maneuver.

As for tank trucks assembled before August 15, 2006, a speed limiter that caps speed to 100 km/h is also accepted.



After going back to the drawing board to appease
industry, Quebec's TDG tanker rule kicks in this week
The reg applies to any dangerous good carrier from other Canadian provinces and United States using the Quebec road network.
Systems that compute the speed of the vehicle only via GPS technology cannot satisfy the regulatory provision unless the system captures and records the positioning signals at a sufficient frequency, Routier reports.

The rule requires, in particular, recording of significant speed variations, which indicate sudden braking. Thus, it is essential that the speed data be captured at a sufficiently high frequency like from the electronic information stored inside the vehicle engine's Engine Control Module (ECM).

For trucks built before the mid nineties not equipped with an ECM, it is possible to use the data coming from speed sensors, but carriers must ensure with suppliers that the frequency of the GPS positions are adequate to detect rapid deceleration.

The amendment to the Article 40 was announced in late 2004 but postponed because the industry wanted a more complete recording system.

"The new regulation was not well received by the industry at first because some information was missing," says Rene Rouillard, president of Transport Bessette, who's also in charge of the dangerous goods transport committee at the Quebec Trucking Association.

"The initial project mentioned speed reading at regular intervals only. Some adjustments had been made so the on-board recorder could read quick acceleration or decelerations, which are important elements for analyzing roll-over risks and educating the drivers.'

Transport Jacques Auger of Levis, Que. specializes in hauling petroleum products. Valerie Fournier, assistant director of prevention, training and safety, says the regulation has no impact on her company.

"Our fleet met the requirements before the announcement of the new regulation,' she said, adding that it'll improve road safety now that all other tank truckers must do the same.



Pis sa c,est ou j,ai pris l'information
http://www.todaystrucking.com


West-Riste :!:
By ph4nth0m
#34155
The reg applies to any dangerous good carrier from other Canadian provinces and United States using the Quebec road network.

Pas sur qu'ils soient capable de réguler ce monde la, surtout les américains. Voyons donc, les petits québécois contre les gros méchants américains...
By AndreQC
#34176
The reg applies to any dangerous good carrier from other Canadian provinces and United States using the Quebec road network.
Ouin, m'a dire comme toi Phantom, mais d'une autre façon : Notre petite peuplade de 12 000 000 de Gaulois peut toujours pas imposer ses règles à une peuple de 360 000 000 méchants Romains. Y a quelque chose qui marche pas dans cet article là.

Pour ce qui est des stabilisateurs électronique, même chose, ç'est pour les truck datant d'août 2006 mais quand même ça doit couter un bras pis un jambe, et encore là, imposer ça à tout les transporteurs de liquide, impossible.

Les fonctionnaires qui sont à l'origine d'une pareil loi sont comme, bien d'autres fon fon de la fonction publique, dans le champs et complètement dépassé par le gros bon sens.
By ti-nez
#34189
HAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHA coudon charette il y'a tu pousé des couille a selui la hihihi voir si les vert vont commencé a se promené avec un ecm diag pour checqué tout se qui entre ici de toute facon la plupard des transport par tanker ici sopn deja baré de 90 a 100km pas un gros changement notre gouvernement fait vraiment pitier on dirait qu'il vive sur une autre planete encore du travail pour rien changer sa fait vraiment pitier si sa contunue je demenage dans l'ouest je commence a me demender si je devrais avoir honte de notre gagne de tata a quebec. :oops: :roll: :evil:
By Jos
#34197
Depuis plus d'un an déjà les recommandations du gouvernement américain en matière de transport de marchandises dangereuses recommandes:

- des limitateurs de vitesse
- des système de tracage GPS

Depuis le tout début, le gouvernement Canadien est favorable avec cette réglementation.

C'est juste que personne n'a réellement voté cette loi, mais ça ne serait tardé!
By Nattefrost
#34372
ahahah

encore aujourd'hui sur la 401 direction le québec, je me faisais dépasser par des tankers avec des matières qui roulaient de 105 à 110.

bonne chance
By ph4nth0m
#34391
Ils devraient commencer par renforcer les lois déja présentes:

-L'arrêt obligatoire aux traversées de chemin de fer, combien de fois on voit un stop plus qu'américain ??

-Les cartes de hazmat devraient etre attribuées par des autorités compétentes, comme une école, ou un employeur reconnu, pas ti-clin de st-meuhmeuh-des-profonds qui donne une carte de hazmat a nimporte qui sans qu'il aille déja eu une formation dans sa vie, et sans meme demander s'il connait les lois simples de base telles que les tracks de chemin de fer (j'en ai vu des chauffeurs avec carte hazmat qui le savaient meme pas et qui transportaient des matieres)


Et ma dire comme Ti-nez, l'ouest commence a etre tres tentant (meme que je suis en profonde réflexion et mon idée est pas mal faite), et j'ai pas mal honte depuis un bon boutte de notre gouverne-maman
By Nattefrost
#36413
Cette nuit, je me suis fait dépassé par un tanker de matière dangereuse. Il devait bien rouler à 110km/h...

bref, tout le monde s'en fou.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]